úterý 23. listopadu 2010

10. TÝDEN

PLACHTA


První nástřel plachty

2 komentáře:

  1. Ahoj Mirku, ted mi doslo, co mi tvuj most pripomina. Rybarske domky ve Svedsku. Nevim jestli znas (vyskytuje se i v Norsku). Nejake fotografie jsem ulozil zde: http://atel.stoss.cz/rybarske_domky/

    OdpovědětVymazat
  2. Mozna jeste zajimavost k barevnosti: puvodne takovyto typ staveb nebyval natren. Cca pred 200 lety se zacala pouzivat tato cerveno-hneda barva. Je to odpad ze svedskych medenych dolu(zapomnel jsem, jak se jmenuje). Dnes jsou ovsem doly zevreny a natira se syntetikou. To vedlo take k rozsireni barevne skaly. Zacaly se pouzivat i jine barvy-bila, svetle modra, svetle zluta. To same plati i o normalnich rodinnych domech.
    Nesouvisi to sice prilis s tvoji praci, prijde mi ale zajimave, co muze take ovlivnit barevnost mest-vesnic-pristavu...

    OdpovědětVymazat